Brand bij plafond verraadt hennepkwekerij

15 april 2011

DORDRECHT - Een brand bij het plafond heeft een hennepkwekerij verraden. Op vrijdagmorgen 15 april 2011 kwam de melding dat er brand was in een woning aan de Waalstraat in Dordrecht. Daar bleek dat er vermoedelijk door kortsluiting bij een transformator brand was ontstaan bij het plafond. De 21-jarige bewoner vertelde dat hij wakker schrok van een rookmelder.

De woning stond voor een deel vol rook. De man verliet samen met zijn hond het huis. Brandweerlieden sloopten het plafond om zo bij de brandhaard te komen. Later bleek dat erop de zolder een hennepkwekerij was met ongeveer tachtig planten. De politie hield hiervoor de bewoner aan.

Meer over:
Cookies

Deze website gebruikt noodzakelijke cookies voor een correcte werking en analytische cookies (geanonimiseerd) om de statistieken van de website bij te houden. Marketing cookies zijn nodig voor laden van externe content, zoals YouTube-video's of widgets van Sociale Media. Zie ons cookiebeleid voor meer informatie, of om je instellingen later aan te passen.