Brand in woonzorgcentrum snel onder controle

16 november 2010
Brand in woonzorgcentrum snel onder controle

DORDRECHT - Op de elfde verdieping van een woonzorgcentrum aan de Haringvlietstraat is maandagavond 15 november brand ontstaan. In de kamer waar de brand ontstond, was op dat moment niemand aanwezig. Personeel van het centrum bracht de bewoners van de omliggende kamers naar een veilige plaats in het gebouw. De brandweer kwam ter plaatse en bluste de brand met de blusapparatuur die in het centrum voorhanden was. Twee bewoonsters van 78 en 84 jaar en een 38-jarige medewerkster hadden last van ingeademde rook en werden onderzocht door ambulancepersoneel. Zij hoefden niet naar het ziekenhuis. De oorzaak van de brand is vermoedelijk bij een schemerlamp begonnen. De schade is beperkt gebleven tot de kamer waar de brand ontstond. Na het luchten van het gebouw konden alle bewoners weer terug naar hun kamers. 
Foto: Rob van der Woude

Cookies

Deze website gebruikt noodzakelijke cookies voor een correcte werking en analytische cookies (geanonimiseerd) om de statistieken van de website bij te houden. Marketing cookies zijn nodig voor laden van externe content, zoals YouTube-video's of widgets van Sociale Media. Zie ons cookiebeleid voor meer informatie, of om je instellingen later aan te passen.