Unaniem akkoord ledenvergadering CJBD over bestuurs en contributiewijziging

15 april 2016 door Hennie van der Zouw
Unaniem akkoord ledenvergadering CJBD over bestuurs en contributiewijziging

DRECHTSTEDEN - Ondernemersverenging Contact Jonge Bedrijven Drechtsteden hield deze week de jaarlijkse algemene ledenvergadering. Op de agenda de herverkiezing van voorzitter Jeroen Put, het definitief aftreden van bestuursleden Nel de Korte (secretaris) en Enrico van Waveren en aanpassing van de contributie. De aanwezige leden gingen unaniem akkoord met de voorstellen, waaronder het aantreden van Lia Veth als nieuwe secretaris. Aansluitend was er een druk bezochte open bijeenkomst, waarbij fiscale en financiële kennisdeling centraal stond. Rond vijftig aanwezigen waren blij met de extra kennis over ‘van VAR naar DBA’ en over ‘erfrecht en (levens-) testament voor ondernemers’.

Alle Drechtsteden
In zijn openingswoord benadrukte voorzitter Jeroen Put het belang van CJBD voor de jonge bedrijven in de Drechtsteden. “Steeds meer jonge bedrijven uit de Drechtsteden vinden ons en willen zich aansluiten”, aldus Jeroen Put. “Nu de Drechtsteden zelf uitbreiden naar Hardinxveld-Giessendam, hebben wij daar ook de eerste goede contacten gelegd. Wij willen groeien en onze leden verbinden; met elkaar en met grote organisaties. Als bestuur zijn we blij met de grote opkomst bij de ledenvergadering, want zo nemen we de besluiten echt als vereniging.”

Dordt Onderneemt
Nadat hijzelf als voorzitter herkozen was en nadat – na een welgemeend afscheid van Nel de Korte en Enrico van Waveren - Lia Veth werd gekozen als secretaris, was er een speciaal dankwoord voor Esther van der Kaag van Dordt Onderneemt van de gemeente Dordrecht.  Jeroen Put: “Esther heeft aangegeven te stoppen, vanwege een andere functie binnen gemeente Dordrecht en haar rol over te dragen aan haar opvolgster, Boukje van de Ven. Dus Dordt Onderneemt blijft partner, maar ik wil Esther extra bedanken voor de  uitstekende en constructieve samenwerking, sinds de start van mijn voorzitterschap. Vooral het Mentorenproject is voor onze vereniging en leden een waardevolle ondersteuning.”

Begroting
Tijdens de ledenvergadering gingen de leden unaniem akkoord met een lichte contributieverhoging; waar een verlaging van de eigen bijdrage voor bijeenkomsten tegenover kwam te staan. Waarmee leden per saldo voordeliger uit zijn als zij meerdere bijeenkomsten bezoeken. De jaarrekening van 2015 werd goedgekeurd en de begroting voor 2016 aangenomen.

Bij de aansluitende openbare bijeenkomst werden leden en niet-leden door fiscalist Sjoerd Kuiper van partner Verstegen Accountants bijgepraat over voortgang en gevolgen van de aanstaande VAR-wijziging en door notaris Eva van Dorst-Dijkers van het gelijknamige notariskantoor in Maasdam over verschillende testamentaire zaken. Aansluitend was er nog ruim tijd om te netwerken en nieuwe contacten te leggen.

Bijgevoegde foto ©  Anke Bot Fotografie.
Bijschrift: Voorzitter Jeroen Put (r) bedankt Nel de Korte voor haar jarenlange inzet als secretaris van CJBD